Kahve ve selülit
Türk Bilimsel Enstitüsü tarafından yapılan araştırmalar, kahvenin selülit yapmadığını iddia ediyor. Karar kahve tiryakilere kalmışken uzmanlar farklı görüşler öne sürüyorlar.
Neredeyse son 20 yıldır, kadınların estetik sözlüğüne dahil olmuş bir sözcüktür: Selülit. Vücudun yağ dokusunun yoğun olduğu bölgelerinde portakal kabuğu şeklinde oluşan ve kadınların özellikle deniz mevsiminde aklına gelerek hayatını kabusa çeviren bu parçacıkları gidermek için kozmetik sanayiden estetik cerrahiye kadar uzun bir yol aşıldı. Selülit giderici jeller üretildi, estetik cerrahlar fazla yağların alınması anlamına gelen liposuction ameliyatları keşfettiler. Bu arada selülitin düşmanları arasında baş sıraya da kahve oturtuldu. 40 yıllık kahve keyfinden kuşku duyuldu.
Kadınlara müjde
Oysa şimdi konu hakkında yapılan yeni bir açıklama hepimizi şaşırttı. Kahve Bilimsel Arastirma Enstitüsü (Institute for Scientific Information on Coffee), selülitten çekinen bayanlara müjde veriyordu. Enstitü, Uluslararası Kahve Organizasyonu (International Coffee Organization) ile ortak bir çalışma yaparak selülitin, kahveyle olan ilişkisini araştırmış. Araştırmaya göre kahvenin selülit yapmak bir yana vücuda daha fazla hareket kazandırarak metabolizmanın yağ yakmasına katkı sağladığı saptanmış.
Merkezi Paris olan ve calışmalarını 1988 yılından bu yana sürdüren enstitünün yaptığı araştırmanın sonuçlarına göre, kahvenin selülite neden olduğu konusunda herhangi bir bulgu yok. Selülite neden olmadığı gibi kahvenin içinde doğal halde bulunan kafeinin enerji vermesi nedeniyle metabolizmanın enerji harcayarak yağ birikimini önlediği saptanmış. Ayrıca kafeinin metabolizmada termogenic sonucunda kilo kaybına yardim etmesini sağlayan bir etkisi de tespit edilmiş. Yıllarca inanılan bir gerçek birden bire unutulacak ve kahve tüketimi artacak mı, yoksa kahvenin faydalarının yanı sıra zararları da olduğunu iddia eden uzmanlara kulak vermeye devam mi edilecek? Bunu zaman gösterecek.
23.12.2009 15:15:25
Diğer Haberler